close

今天頗早到教室的,結果整個好想睡覺。

老師一上課就問人有沒有要交作業的,到底是哪時候的作業啊!!(原來那周我沒去)

要上台報告一分鐘,我的天啊!!!用想的我就暈頭了

今天來了個不認識的新同學 叫GOOGLE?

 

上台要講自己喜歡的歌手或樂團

開頭跟結尾範本

開頭

Hi,my name is _.Today,I would like to introduce my _...

結尾

Thank you for your time.

 

再拉回來介紹家人這一塊

老師請大家帶照片過來介紹。說真的我連自己都不知道怎麼介紹還要介紹我家人!!

喜歡這樣討論的感覺,感覺比較聽的下大家在講什麼...

我今天是介紹我弟,常遇到的問題就是

Who is he?My younger brother.

how old is he? He is XX years old.

What does he do? He is an office worker.

Is he single?No,he isn't.He has girlfriend.

 

後來文法

present simple

聽到這個我竟然完全不知道這是什麼- -

結果老師解釋過後...我就大概知道是什麼XDD

是以前說的"現在式"

present-continuous 這個就是現在進行式

 

又提到了 some 跟 any 的不同

 

感覺今天時間過了好快!!!

 

不過依舊有功課

1.光碟2.05,要交語音檔

2.給了一張紙,先看不要寫

3.要交之前的喜愛歌手文

 

3.

Who is your favorite singer or band?

 

When did they/he/she start the career?

 

Where are they from?How many people there in the band?

 

When did they release their first single/album?

 

When did they have the first bit hit?

 

When and where did they start their first concert?

 

How many albums have they released?

 

Have they won any awards?

 

What is your favorite album and song?Why?

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    present simple
    全站熱搜

    Kaikai凱開 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()